Odoo is de software voor startup's!

leestijd: 5 min.
8 maart 2023 in
Andries den Uijl
| Nog geen reacties

Start-ups, jonge, dynamische bedrijven met nieuwe businessmodellen, hebben software nodig die hun ondersteunt in de behoefte aan schaalbaarheid, flexibiliteit en individualiteit en die meegroeit met het bedrijf. Helaas maken veel jonge bedrijven gebruik van  goedkope tools en realiseren zich dan dat ze de ontwikkeling hun bedrijf snel beperken. 

Wat ze niet weten is dat een geïntegreerde oplossing ideaal is voor jonge bedrijven en zeker duur hoeft te zijn.

De zwakheden van single purpose applicaties
In de opstartfase van een onderneming zijn meestal weinig processen vastgelegd en is het budget krap. Daarom worden vaak goedkope tools van verschillende aanbieders gebruikt – per afdeling verschillend. Sommige tools zijn niet flexibel en bieden slechts een beperkt aantal functies. 
Bovendien communiceren individuele applicaties niet met elkaar. Dit betekent dat afdelings overstijgende processen snel resource-intensief, inefficiënt en foutgevoelig worden, bijvoorbeeld wanneer gegevens meerdere keren moeten worden ingevoerd. 
Processen lopen vertraging op, de afstemming kost te veel tijd en de automatisering die zo belangrijk is bij start-ups is niet of alleen met veel moeite mogelijk. 
Als vragen te lang duren of er geen rekening mee wordt gehouden, wordt het dagelijkse werk moeilijk en nemen zowel de klant- als de personeelstevredenheid af. Hoe meer single purpose applicaties  worden gebruikt en hoe meer communicatie tussen afdelingen nodig is, hoe sterker de negatieve effecten. 

Stijgende kosten en moeilijke evaluaties
Single purpose applicaties vergen meer inspanning om vertrouwd te raken met verschillende gebruikersinterfaces. Het beheer is inefficiënt omdat er veel systemen moeten worden beheerd in plaats van slechts één. Door de toegenomen werk voor zorg, onderhoud, probleemoplossing en rechtenbeheer lopen IT-kosten snel op. Maar start-ups hebben daar eigenlijk niet veel budget voor....
 
 
 
 
Odoo - de zakelijke softwareoplossing voor start-ups

Het Odoo-platform biedt een uniforme systeemomgeving en vertegenwoordigt een "alles in één" softwarepakket voor bedrijfsprocessen in verschillende branches. Dit betekent dat onderzoek naar individuele oplossingen niet langer nodig is, omdat het aanbod aan functies met bijna 80 basis-apps uitgebreid is - of het nu gaat om verkoop, logistiek, projectadministratie, boekhouding of een online winkel. Het kan allemaal met Odoo!
 
De voordelen van Odoo
 
Integratie: 
Odoo integreert veel verschillende zakelijke toepassingen in één platform, waardoor bedrijven hun processen efficiënter en effectiever kunnen uitvoeren. 
Aanpasbaarheid: 
Odoo is zeer flexibel en biedt veel functionaliteiten die kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van een bedrijf.
Kosteneffectief: 
Odoo biedt veel functionaliteiten voor een redelijke prijs en vermindert zo de kosten voor het aanschaffen en onderhouden van verschillende softwaretoepassingen.
Gemakkelijk te gebruiken: 
Odoo is een gebruiksvriendelijk platform en biedt een intuïtieve interface, wat het leerproces vergemakkelijkt. 
Innovatief: 
Elk jaar komt brengt Odoo een nieuwe versie uit, met talloze nieuwe functionaliteiten. Zo groeit Odoo mee met de ontwikkeling van uw bedrijf.
  
Daarnaast is Odoo volledig cloud gebaseerde software. Toegankelijkheid via de cloud als een maakt real-time samenwerking mogelijk, ongeacht de locatie. Doordat de gebruikers overal kunnen werken, kan ook op kantoorkosten worden bespaard!
Een geïntegreerde oplossing als Odoo vereenvoudigt de administratie en maakt transparantie over processen mogelijk. Bedrijfscijfers zijn real-time beschikbaar. Zodat snel kan gehandeld op basis van de juiste gegevens.

Al met al spreken veel aspecten in het voordeel van Odoo voor start-ups. SocialERP helpt u graag om de Odoo bedrijfssoftware bij u te implementeren. Wij hebben de ervaring en expertise en kunnen veelvoorkomende vragen gemakkelijker beantwoorden. De uitvoering is altijd afhankelijk van individuele wensen. Daarom beginnen we met een business analyse, waarmee de processen, die bij u van toepassing zijn, in kaart worden gebracht.


in Odoo
Aanmelden om een reactie achter te laten