Odoo apps
Kenmerken van de bedrijfssoftware voor het midden- en kleinbedrijf
Odoo Functies
De Odoo bedrijfssoftware biedt uitgebreide functies om de belangrijkste processen en taken van uw bedrijf eenvoudig en efficiënt uit te voeren.
Van verkoop tot inkoop, van boekhouding tot de online aanwezigheid van uw bedrijf, het is er allemaal!
De Odoo verkoop apps
Verkoop
De verkoopmodule werkt nauw samen met de CRM-module. Het bewaakt de verkoopactiviteiten vanaf het eerste klantcontact tot en met het sluiten van de verkoop. Lopende bestellingen zijn op elk moment toegankelijk om de status te controleren. De orderacceptatie is de aanleiding voor een geautomatiseerd proces, dat onder meer de levering van goederen en het opstellen van facturen omvat.
De module biedt:
- Het monitoren van verkoopactiviteiten
- Handige orderverwerking
- Nauwkeurige en gestructureerde opvolging en controle van bestellingen
- Traceerbare klantactiviteiten
- Product en prijslijsten beheer
- Integratie van e-commerceplatforms
CRM
Met de Odoo CRM app regelt u alle verkoopactiviteiten; van het eerste klantencontact tot het afsluiten van een verkoopovereenkomst! Uw verkoopteam kan de verkoop taken efficiënter inrichten, waardoor ze meer orders winnen.
De module biedt:
- Efficiënt beheer van uw taken
- Organisatie van communicatie, campagnes en verkoopactiviteiten
- Duidelijk overzicht van de status of fase van uw verkoopkansen
- E-mailgateway (automatische verwerking van uw inkomende en uitgaande e-mails)
- Integratie van Microsoft Outlook
- E-mail en documenttracking van klanten
Kassa
De Odoo kassa is een snel te leren en overzichtelijk app waarmee winkel processen uitstekend kunnen worden verwerkt. Afrekenen gaat erg makkelijk, zeker met behulp van een scanner. De kassa app maakt gebruik van dezelfde promotie engine als de verkoop en eCommerce app voor een optimale omnichannel ervaring.
De module biedt:
- Afrekenen (prijzen en kortingen)
- Ondersteuning voor verschillende betalingsmethodes
- Voorraadbeheer
- Winkel management
- Promoties en loyaliteit
- Eenvoudig zoeken naar producten en product categorieën
- Werkt ook off-line
De Odoo operationele apps
Financieel
Uw boekhouding goed en in minder tijd gedaan. Alle financiële transacties komen samen in de boekhoudmodule van Odoo. Vanuit het overzichtelijke dashboard heeft u direct inzicht in uw gehele financiële administratie. U kunt de online gekoppelde bankrekeningen synchroniseren en uw leveranciersfacturen verwerken via scan en herken.
De module biedt:
- Betere interactie tussen klanten, leveranciers en uw boekhoudafdeling
- Eenvoudige banksynchronisatie
- Beheer van facturen en onkosten
- Elektronische facturatie en geautomatiseerde opvolging
- Dynamische financiële rapportage
Voorraad
Met de voorraadbeheersoftware van Odoo heeft u altijd online inzicht in de actuele voorraad. U kunt uw verwerkingstijd verbeteren door efficiëntere opslag, geautomatiseerde aanvullingsacties en automatische aanvullingsregels. Door de registratie van alle voorraadbewegingen kunt u snel zien waar producten zich bevinden. Elke voorraadbeweging van inkoop naar magazijn naar verkooporder is traceerbaar. Met realtime dynamische rapporten en gepersonaliseerde dashboards is belangrijke informatie binnen handbereik.
De module biedt:
- Organisatie van magazijnbeheer
- Kortere procestijden
- Uiteraard de Basisfuncties (Ontvangsten picken, leveren, voorraadtelling
- Planning (eigen bestelprocesflow, push en pull, dropshipping, crossdocking)
- Verbetering van de productiviteit (barcodescanner, klantenportaal, slim schema)
- Traceerbaarheid (producttracering, aankoopoverzicht, aanmaken van batches/serienummers)
Inkoop
Automatiseer uw inkoopproces. Stuur automatisch offerteaanvragen naar uw leveranciers op basis van uw voorraadniveaus. Verbeter uw inkoop- en voorraadprestaties met inkoopregels die afhankelijk zijn van voorraadniveaus, logistieke regels, verkooporders, voorspelde productieorders, enz. Selecteer verschillende aanvullingsmethoden voor elk product, afhankelijk van uw productie- en leveringsstrategieën.
De module biedt:
- Organisatie van bestel-/leveringsorders en facturen inclusief betrouwbare monitoring
- Marktsituatie-gebaseerd magazijn- en inkoopmanagement
Project
Met de Project Management App van Odoo beheert u uw projecten volgens de Agile methode. Met de drag-and-drop functionaliteit pas je eenvoudig de fase van een taak aan en kun je instellen wie op de hoogte wordt gebracht en in welke fase. Zo houdt u zicht op de werkdruk en de voortgang van projecten. U kunt eenvoudig deadlines instellen en de planning van uw teams controleren. De projectvoortgang wordt beheerd binnen het Kanban-bord en dit voorkomt het missen van deadlines.
De app biedt:
- Inzicht en planning in toekomstige beschikbaarheid van resources
- Gantt- en Kanban-weergaven voor snel en duidelijk overzicht
- Bespreek, deel en plan taken met het interne en externe team
- Facturatie op basis van projectactiviteit
- Registreer de tijd die aan een project wordt gespendeerd
Productie
Odoo productie helpt u bij het plannen, plannen en verwerken van productieorders. Met het bedieningspaneel van het werkcentrum kunt u tablets op de werkvloer plaatsen om al uw werkorders in realtime te controleren en werknemers in staat te stellen onderhoudswerkzaamheden, feedbackloops en kwaliteitsproblemen te activeren.
De module biedt:
- Volledig geïntegreerd met kwaliteits-, onderhouds- en PLM-modules
- LEAN & Kanban aangedreven productie
- Van complexe stuklijsten tot eenvoudige build-to-order kits
- Volg uw werkorders met volledige batchcontrole
- Geschikt voor het gebruik van barcodes
Helpdesk
Met de Odoo Helpdesk-app kunt u een hoogwaardige klantenservice opzetten om uw klanten uitstekende ondersteuning te bieden.
De module biedt:
- Opstellen van SLA-regels
- Automatisering van e-mails en acties in verschillende stadia van ticketverwerking
- Het definiëren van dynamische e-mailsjablonen en het automatiseren van veelvoorkomende reacties
- Tickettoewijzing
- Live discussies
- Antwoord met antwoordmodules in livechats.
HR
De HR-module van Odoo biedt u uitgebreide mogelijkheden voor personeelsbeheer en organisatie van uw medewerkersstructuur. Handige toepassingen zijn onder meer werving & selectie, evaluaties, ziekte- en verlofregistratie, declaraties en tijdregistratie.
De HR app biedt:
- Alle gegevens centraal in een overzicht
- Organigram zodat om snel te zien op welke afdeling iemand werkt
- Urenstaten per week of per maand
- Een voeding beheer van verlof- en ziekte dagen
- Declaratiebheer
Documenten
Met Odoo Documenten kunt u eenvoudig gescande documenten delen, verzenden, categoriseren en archiveren. U kunt ook bedrijfsdocumenten genereren, zoals leveranciersrekeningen, taken en productbladen voor productie.
- Stroomlijn uw workflow
- E-mail gateway
- Werk samen met uw team en klanten
- Wijs documenten toe aan uw collega's, klanten of leveranciers.
De Odoo on-line apps
Websitebouwer
Met de websitebouwer maakt snel en eenvoudig een professionele responsive website. Krachtige bouwblokken helpen u met het ontwerp. U kunt meerdere websites in verschillende talen creëren om nog meer bezoekers te ontvangen. De uitgebreide SEO tools zorgen ervoor dat u makkelijk door zoekmachines wordt gevonden.
De Websitebouwer is geïntegreerd met andere Odoo apps, zoals blog, livechat, nieuwsbrief, e-commerce, CRM, verkoop, en evenementen.
eCommerce
Wilt u uw website uitbreiden met een on-line winkel? In Odoo is dat snel en professioneel geregeld; Selecteer de producten. Voeg een prijslijst toe die is afgestemd op het profiel van je klant. Stel accessoires of optionele producten voor om meer inkomsten te genereren. Of richt een klanten portaal in, waar klanten hun orders, facturen en andere zaken kunnen volgen, zoals bijv. helpdesk tickets. Voeg betaalproviders en verzendwijzen toe voor een soepele orderafhandeling.